Українська
веб-сторінка конкурсу «Бобер» : http://www.bober.net.ua
Міжнародна офіційна
веб-сторінка конкурсу «Бобер» : http://bebras.org
«Бобер» — Міжнародний
конкурс з інформатики та комп’ютерної грамотності, який проводиться з метою
підвищення ІКТ-компетентності дітей, ознайомлення і зацікавлення сучасними
інформаційними технологіями, комп’ютерною технікою та літературою, активізація
творчої діяльності вчителів, надання статистичних даних результатів конкурсу
для вдосконалення навчальних програм та підручників.
Ідея конкурсу виникла в
2003 році під час проведення в США Міжнародної Олімпіади з Інформатики у
керівника литовської команди проф. Валентини Дагєне. Там же з’явилась і назва
конкурсу. Відомий американський вислів про працьовитих і цілеспрямованих людей
– «Busy as a beaver». Тому симпатичний бобер став символом цього турніру.
Перший конкурс був
проведений у Литві в 2004 році. У наступному році в литовському місті Пасваліс
одинадцять країн – Австрія, Данія, Естонія, Єгипет, Ізраїль, Латвія, Литва,
Нідерланди, Німеччина, Польща, Фінляндія- утворили Міжнародну Спільноту
«Бобер». Завдання Спільноти – розробка та узгодження завдань національних
конкурсів країн-учасників з метою підвищення комп’ютерної грамотності дітей,
ознайомлення і зацікавлення сучасними інформаційними технологіями, комп’ютерною
технікою та літературою.
Конкурс проводиться
щорічно у першу неділю листопада спільно з Міжнародною Спільнотою “Бобер”
(“International Beaver Community”).
Організація
«International Beaver Community» налічує на сьогодні 13 країн.
Україна вперше провела в себе конкурс в 2008.
Організацію і проведення в
Україні Міжнародного конкурсу з інформатики та комп’ютерної грамотності “Бобер»
забезпечує Організаційний комітет, зареєстрований Міжнародним оргкомітетом та
Всеукраїнська координаційна рада конкурсу «Бобер», у яку входять представники
всіх регіонів України.
У повноваження оргкомітету входить:
У повноваження оргкомітету входить:
- затвердження правил проведення Конкурсу;
- визначення дати проведення Конкурсу;
- формування банку завдань Конкурсу;
- сумісно з Всеукраїнською координаційною радою Конкурсу забезпечення проведення Конкурсу в регіонах України;
- організація перевірки робіт Учасників Конкурсу, визначення переможців;
- оприлюднення результатів Конкурсу;
- проведення статистичного аналізу результатів Конкурсу;
- опрацьовання зауважень щодо проведення Конкурсу та його завдань;
- налагодження випуску компакт-дисків з усіма матеріалами Конкурсу;
- підготовка пакету пропозицій до Міжнародного оргкомітету BEBRAS для формування банку завдань Конкурсу наступного року;
- проведення Всеукраїнського семінару Координаційної ради для підбиття підсумків проведеного і підготовки до наступного Конкурсу.
Основними завданнями Конкурсу є:
- підвищення комп’ютерної грамотності
дітей;
- ознайомлення і зацікавлення сучасними
інформаційними технологіями, комп’ютерною технікою та літературою;
- активізація творчої діяльності
вчителів;
- надання статистичних даних результатів
Конкурсу для вироблення методичних рекомендацій щодо вдосконалення навчальних
програм та підручників.
Завдання для
учасників Конкурсу запропоновані та затверджені щорічним форумом Міжнародної
спільноти “Бобер”. Учасникам пропонуються завдання двох типів: 1. Текстові
завдання. До них додаються чотири варіанти відповіді, з яких потрібно обрати правильний.
2. Інтерактивні завдання. Отримати правильний результат можна лише при
виконанні відповідної послідовності операцій на комп’ютері.
"Про підсумки Міжнародного конкурсу з інформатики та комп’ютерної вправності „Бобер” у 2015–2016 н. р. та організацію конкурсу„Бобер” у 2016–2017 н. р."
Міжнародний конкурс з інформатики та комп'ютерної вправності "Бобер – 2016"
Порівняно з минулим роком в проведенні конкурсу будуть такі зміни:
1. Конкурс проходитиме три дні:
6 листопада - для учнів 6-11 класів;
7 листопада - для учнів 4-5 класів;
8 листопада - для учнів 2-3 класів.
2. Кількість завдань для учнів 8-9 класів - 20, для учнів 10-11 класів – 22.
Результати Конкурсу
оприлюднюються не пізніше, ніж через два місяці після проведення змагань.
Результати виконаних робіт, сертифікати та інформаційно-тренувальні диски
розсилаються до місцевих осередків проведення Конкурсу.